Veelgestelde vragen
Wij hebben de antwoorden!
Heb ik een account nodig voor het bestellen van een container?
Nee, dat hoeft niet. Een account is wel gemakkelijk voor een volgende bestelling, hierdoor hoeft u bijvoorbeeld niet wederom al uw gegevens in te vullen.
Heb ik een vergunning nodig voor het plaatsen van een container?
In 97% van de gevallen niet, maar dit is verschilt per gemeente. De meeste klanten laten de container plaatsen zonder vergunning en onze ervaring is dat onze klanten daar in de meeste gevallen heel weinig over horen, zeker als deze container weer binnen 1 of 2 dagen wordt afgevoerd. Maar als u toch op zeker wil gaan dan kunt u meer informatie hierover opvragen bij de desbetreffende gemeente. U bent in ieder geval zelf verantwoordelijk voor een eventuele vergunning en moet deze (indien dat in die gemeente verplicht is) zelf aanvragen.
Tot welke hoogte mag de container worden beladen?
De vrachtwagens rijden met de containers (met een net) over de snelweg. Het is daarom belangrijk dat er geen afval af kan waaien of vallen. Onze richtlijn is dat afval tot maximaal 20 centimeter boven de rand (mits stabiel) gevuld mag worden.
De chauffeur bepaalt op locatie of hij het veilig vindt om met de container te rijden. Mocht de chauffeur besluiten om de container te laten staan, wordt hier mogelijk een loze rit voor gerekend.
Ik heb een bestelling geplaatst, maar wil deze annuleren. Kan dat?
Ja, wanneer je de bestelling uiterlijk één werkdag voor plaatsing voor 16:00 uur annuleert, krijg je het volledige bedrag teruggestort. Annuleer je later dan 16:00 uur, dan brengen wij annuleringskosten in rekening.
De kosten voor het annuleren van een container t/m 10m3 zijn € 102,85. Deze kosten verrekenen wij met het reeds betaalde bedrag.
Moet ik aanwezig zijn bij het plaatsen of ophalen van de container?
Nee, dat hoeft niet. als u niet aanwezig kunt zijn is het verstandig aanvullende plaatsingsinformatie te vermelden in het opmerkingenveld tijdens het bestelproces in deze webshop. U dient telefonisch bereikbaar te zijn op het telefoonnummer dat u heeft op gegeven bij uw bestelling als er zich onverhoopt toch problemen voordoen. Heeft u een opmerking over het afvoeren van de container? Geeft u dit dan door wanneer u het ophaalformulier invult. Voor het ophalen van de container dient u ervoor te zorgen dat de container vrij staat en bereikbaar is voor de chauffeur. Als de container niet vrij staat dan kan deze niet worden afgevoerd en wordt hier mogelijk een loze rit voor gerekend.
Welk soort afval mag ik in de container gooien?
Dat kunt u vinden op de volgende pagina’s:
Kan ik telefonisch een container bestellen?
Ja. Dat kan. Wij zijn bereikbaar via het nummer: 015-2024600
Mag ik de container zelf verplaatsen?
Nee. u mag de container niet zelf verplaatsen. wanneer de container wordt verplaatst bestaat de kans dat de chauffeur de container niet meer kan afvoeren.
Hoeveel ruimte moet worden vrijgehouden voor het plaatsen en ophalen van de container?
Voor het plaatsen van een container moet u ongeveer 2 parkeerplaatsen vrijhouden. Er is ongeveer 1 parkeerplek nodig voor het indraaien van de vrachtwagen en 1 parkeerplek voor de container. Daarnaast moet de aanrijdroute naar deze plaatsingslocatie bereikbaar zijn voor onze vrachtwagen.
Mag de container langer dan 4 weken blijven staan?
De afvalcontainer mag tot 4 weken huurvrij blijven staan. Heb je de container langer nodig? Dat is geen probleem. Na 4 weken betaal je voor containers t/m 10m3, 15 euro huur per week. Let op: Je dient zelf aan te geven dat de container moet worden afgevoerd. Zo lang er geen afvoeropdracht volgt, wordt er per week een nieuwe huurfactuur verstuurd.
Wie is verantwoordelijk voor de container?
U als huurder van de container bent ten allen tijden verantwoordelijk in geval van brandschade, lakschade, diefstal en overige calamiteiten.
Ik wil de container op mijn eigen oprit of in mijn tuin laten plaatsen, is dit mogelijk?
Het plaatsen van een container op uw oprit of in uw tuin is alleen mogelijk als hiervoor voldoende ruimte is. Het is altijd aan de chauffeur om dit ter plekke te besluiten in verband met de ruimte die de vrachtwagen nodig zal hebben voor het plaatsen en het afvoeren van de container. Het plaatsen van een container op uw oprit, stoep of in uw tuin geschiedt altijd op uw eigen risico.
Eventuele schade aan het straatwerk, begroeiing, overige ondergrond, omheining, bomen en overige opstal is voor uw eigen risico. De kans op schade bij een plaatsing op uw eigen oprit of in uw tuin is altijd aanwezig omdat de container en de vrachtwagen erg zwaar zijn.
Wanneer wordt de container opgehaald?
De afvalcontainer wordt niet automatisch opgehaald na 4 weken. Je geeft zelf door wanneer de container weg mag. Dit kun je als volgt doen:
- Met de ophaalknop in de bevestigingsmail van de bestelling.
- Via het ophaalformulier op de website
- Telefonisch
- Via de chat
Blijft de container langer dan 4 weken staan, dan wordt er vanaf dat moment huur gerekend. De huur bedraagt 15 euro per week voor 3m3, 6m3 en 10m3 containers. Wanneer er geen ophaalopdracht wordt afgegeven volgt er eens per week een huurfactuur.
Wat zijn de overige kosten?
- Matras: €50,- per stuk
- Rubber band: €50,- per stuk
- Koelkast / vriezer: €50,- per stuk
- Wachttijd / loze rit portaalwagen: €102,85 per uur
- Huur container: (de prijs die u betaalt is inclusief 4 weken huur) daarna € 15,00 per week
Bovengenoemde bedragen zijn incl. BTW.
Ik heb geen bevestiging gehad van mijn bestelling
Helaas merken wij dat onze e-mails nogal eens in de spam-box belanden. we adviseren je om daar even te kijken. Je ontvangt van ons twee bevestigingen: Allereerst een bevestiging direct na het plaatsen van de bestelling. Nadat wij de order hebben geaccepteerd, ontvang je ook hiervan een bevestiging.
Hoe laat wordt mijn container geplaatst?
De levering vindt plaats op door u aangegeven datum. Als u een tijdsvak heeft aangegeven, wordt hier zoveel mogelijk rekening mee gehouden. Ochtend is tussen 07:00 en 09:00 of tussen 09:00 en 12:00, middag is tussen 12:00 en 15:00 of tussen 15:00 en 18:00. Geen tijdsvak aangegeven? dan wordt de container tussen 07:00 en 18:00 geplaatst. Er wordt zoveel mogelijk rekening gehouden met het aangegeven tijdsvak , maar er kan geen garantie worden gegeven. Als u toch wil weten hoe laat de container ongeveer wordt geplaatst, kunt u het beste op de dag van plaatsing naar 015-20 24 600 bellen.
Hoelang mag de afvalcontainer blijven staan?
De afvalcontainer mag tot 4 weken huurvrij blijven staan. Heb je de container langer nodig? Dat is geen probleem. Na 4 weken betaal je voor containers t/m 10m3, 15 euro huur per week. Let op: Je dient zelf aan te geven dat de container moet worden afgevoerd. Zo lang er geen afvoeropdracht volgt, wordt er per week een nieuwe huurfactuur verstuurd.
Let op: 4 weken is door ons bepaalde huurvrije periode. Gemeenten in Nederland hanteren eigen periodes die kunnen verschillen van 48 tot 8 weken. Check dit daarom altijd bij je gemeente.
Kan ik achteraf een naheffing krijgen?
Wij hanteren een all-in tarief. dit is echter wél op basis van een aantal voorwaarden:
1 . Het juiste afvalsoort zit in de container bij afvoeren. Wanneer er een afvalsoort in de container zit dat “duurder” is dan de bestelde afvalsoort (bijv. puin besteld en bouwafval afgevoerd), dan wordt er een correctie factuur gestuurd voor de meerprijs.
2. De container kan vrij en veilig geplaatst en afgevoerd worden. Wanneer de chauffeur niet bij de container kan of de container niet kan plaatsen vanwege de ruimte, wordt er een loze rit berekend. Ook wanneer de container overbeladen is waardoor deze niet veilig over weg kan, wordt een loze rit berekend.
3. Er zitten geen matrassen of elektrische apparaten in. Matrassen mogen i.v.m. brandgevaar niet in de container. Ook niet in een grofvuilcontainer. mocht de afvalverwerker een matras aantreffen worden de kosten a €50,- per matras doorberekend.
Voor elektrische apparaten geldt een toeslag per apparaat. In Nederland moeten deze naar een recycle plek worden gebracht. Dit kan bij een gemeentewerf, bouwmarkten en elektronica winkels. Ook neemt de kringloop apparaten aan om te repareren of te gebruiken voor de onderdelen.
4. De container staat langer dan 4 weken. Na 4 weken betaal je €15,00 huur per week voor 3m3, 6m3 en 10m3 containers. Je dient zelf aan te geven dat de container moet worden afgevoerd. Zolang er geen ophaalopdracht opdracht volgt, wordt er per week een nieuwe huurfactuur verstuurd.
Ik heb een container voor besteld, maar er zit bouw- en sloopafval in. kan ik dit veranderen?
De uiteindelijke inhoud van de container bepaalt wat de kosten worden. Het is goed denkbaar dat je uitgaat van puin maar dat er toch ook wat bouw- en sloopafval in terecht komt. Laat ons dit dan telefonisch of per mail weten vóór de container wordt afgevoerd. Na het afvoeren ontvang je van ons een correctiefactuur voor de juiste afvalsoort.
Wat gebeurt er als er niet- toegestane afvalstoffen in mijn container zitten?
De chauffeur controleert na het afvoeren, de inhoud van de container. De container wordt verwerkt op basis van de inhoud. in het geval dat er niet toegestane afvalstoffen in zitten zal het verwerkingstarief aangepast worden en ontvang je een correctiefactuur van de aanvullende kosten. Weet je van te voren dat er ander afval in de container zit? Meld ons dit bij de ophaalopdracht.
Wat gebeurt er als er mogelijk asbest(houdend) afval in de container zit?
Bij aanbieden van asbest en/of asbestgelijkend materiaal wordt de gehele containerinhoud verwerkt als zijnde asbest. Dit in verband met kruisbesmetting van het asbest en/of asbestgelijkend materiaal met het andere afval. Kosten voor het verwerken van asbest zijn zeer hoog. Heb je vermoeden dat er asbest aanwezig is? Gooi dit dan nooit zomaar in de container. Neem contact met ons op.